2011. augusztus 1., hétfő

Cukkiniszuflé- a cukkini egyik arca, amire életemben nem gondoltam volna

Miután a Müllerben ráakadtam egy 1,5 literes szufléedényre, gyorsan le is csaptam rá! Itthon már csak azon gondolkodtam, mit kéne csinálni benne. Természetesen nem telt sok időbe, és tudtam is a megoldást, elvégre a cukkiniszezon közepén járunk! Jöjjön hát a címe alapján abszolút bizarrnak tűnő cukkiniszuflé!
Első lépésként, ahogy az már a felfújtaknál lenni szokott, olvasztott vajjal kikenjük a formát, majd tekintettel arra, hogy ez egy sós recept cukor, vagy bármi hasonló helyett kenyérmorzsa-réteget teszünk erre. Aztán a cukkinit leforrázzuk és pár percig főzzük és a vízből kivéve a tejjel együtt krémesre turmixoljuk. Jöhet a rántás készítés, amibe aztán a cukkinipüré is belekerül, és újabb forralás után ebbe keverjük a reszelt sajtot és a felkarikázott újhagymát. Ízlés szerint fűszerezzük, nálam a són és a borson kívül került a masszába egy kis szerecsendió is és ha ezzel is megvagyunk, megy bele a két tojássárgája. Mindezt végül elkeverjük a keményre felvert tojásfehérjével, így lazítva fel az állagot. Ez a tészta kerül a szuflétálba, ahol aztán ujjunkkal óvatosan 2 centi mélyen körbetöröljük a szélét, hogy a szuflénak legyen helye felfúvódni. 45 perc sütés után tálalhatjuk is. Nálunk virsli és saláta készült még mellé. Férúj elrontotta a hasát aznap, így nem volt képes értékelésre, de én eléggé el voltam a recepttől ragadtatva. Könnyű volt és nagyon finom, bár egy csepp cukkiniíze sem volt, az újhagyma és a parmezán dominált teljesen. 
A folyamat képekben: 

íme a kimorzsázott sütőforma

a keverék a tojáshab hozzáadása nélkül

 az elkészült massza mehet is a sütőbe

vigyázat! forrón tálaljuk! :) 

3 megjegyzés:

  1. Azért őszintén szólva az utolsó kép láttán nem kaptam kedvet tőle ;) Férjúr elrontott gyomrára asszociáltam.. sorry :))) DE ígérem megcsinálom, és ha úgy alakul megkövezlek :)

    VálaszTörlés
  2. muszáj volt kicsit széttrancsízoni, hogy lehessen látni a hagymadarabokat, meg hogy hamarabb hűljön. Lehet, inkább leveszem. Bocsánatért esedezést várom! :)

    VálaszTörlés
  3. Ne vedd le!!!! Így értelmetlen a kommentem :)

    VálaszTörlés