2011. február 11., péntek

Gyors vacsorák

Hétköznaponként kb. minden másnap főzök. Mivel egy 5 (majd 6) fős családban nőttem fel, képtelen vagyok  kis adagokat főzni, meg aztán nem is túl gazdaságos. úgyhogy általában mindenből csinálok annyit, hogy vagy nekem másnap ebédre, vagy vacsira elég legyen.
Mivel Marci már nem az "ottmaradahovaletettem" üzemmódban van, nincsenek délutánonként óráim a konyhaművészkedésre, a vacsora általában akkor kezd készülni, amikor a férjem hazaér, és kezdődik az apa-fia program. Persze aztán hétvégén, meg vendégségek alkalmával kiélem magam, de addig meg maradnak az expressz kaják.

Fokhagymás-citromos-koktélparadicsomos spagetti friss bazsalikommal


Na most ahogy a nevében is benne van, ebben a friss olaszos tésztában nincs szinte semmi, mégis annyira finom, hogy kb. bármikor el tudjuk képzelni (sőt, még meg is esszük!). Annyi idő az elkészítése, amíg megfő a tészta. Olívaolajon tetemes mennyiségű összenyomott fokhagymát illatosra futtatok, belekerül fél citrom leve és lereszelt héja, koktélpari és rengeteg friss bazsalikom. Csak pár percre alágyújtunk, csak hogy éppen ne legyen hideg, majd a kifőtt spagettit beleforgatjuk. Reszelt parmezánnal isteni!

Krumpliba töltött chili con carne

A csilis bab nálunk elég gyakran a menü része. Nem rég csináltam egy jó adaggal, és másnap, hogy ne legyen olyan uncsi, a maradékot nem magában (friss kenyérrel) ettük, ahogy egyébként szoktuk, hanem félig főtt krumpliba töltve, reszelt sajttal a tetején. Kb. fél óra alatt szuperül összesül. Ehhez egy dolog kell: jó nagy krumplik!!! 




Szezámmagosan bundázott csirkemell csíkok, paradicsomos ruccola salátával, vinnaigrette öntettel



A minap kivettem egy adag csirkemellet a mélyhűtőből, azzal, hogy majd lesz belőle valami, és mivel már teljesen kiolvadt, és nagyon extra hozzávalóim nem voltak otthon, ez lett belőle. Szezámmag mindig van a hűtőben (hogy ne avasodjon meg!), amivel szerintem a sima rántott húst nagyon fel lehet dobni, és hogy tényleg gyorsan elkészüljön (ahelyett hogy hajszálvékonyra klopfoltam volna a húst, ami aztán teljesen kiszárad...) duci kis csíkokra vágtam a csirkemellet. 10 perc alatt bepaníroztam, és kb. ugyanennyi idő alatt meg is sült, azalatt meg összedobtam a salit. Ruccola, paradicsom, és a jolly joker vinnaigrette öntet. Nem is kell túlturbózni a salátát, ha ilyen fincsi öntet van hozzá, ezt a franciák nagyon értik :)

4 megjegyzés:

  1. A chili con carne-hez milyen receptet használsz?

    VálaszTörlés
  2. Na ok! De mi a titkos recept? Gondoltam, hogy nem a villámkonyhás maggis/knorros verzióra esküszöl! :P

    VálaszTörlés
  3. :) Hát nem titkos, de nem is extra. Konzerv babot használok, mert száraz babot főzni öngyilkosság, és a konzerv bab tök fincsi, meg így gyorsan el is készül. Szóval röviden: hagyma, fokhagyma, darált marhahús, só, bors, majoranna, babérlevél, oregano és római kömény, egészparadicsomkonzerv, egy kis sűrített pari, ha már majdnem puha a hús jöhet a vörösbab, chilis szószban lévő fehérbab (én leöblítem, mert a szósz eszméletlen csípős), de ha nem csípős babom van, akkor külön teszek bele egy kis chilit, ja és egy kis kukoricát is rakok bele. Összerottyantom, és kész :)Van aki tesz bele kaliforniai paprikát is, de szerintem az nem való bele :)

    VálaszTörlés