2011. február 21., hétfő

Ünnepi torta liszt és tejmentesen

A nővérem glutén- és tej-érzékeny, így nem egyszerű feladat neki süteményt készíteni. Nem rég volt a szülinapja, és a családi ünneplést nálunk tartottuk, vagyis tortát kellett sütnöm. 
Mostanában rá vagyok kattanva a TV Paprikán Rachel Allen főzőműsorára, onnan jött az olasz mogyorós torta ötlete. Bár ő mogyoróval és fahéjjal készíti, én a mogyorós-csokis-narancsos változatot (amit a neten találtam) részesítettem előnyben. A tetejére meg cukormázból és csokiból Eszterházy torta-bevonatot csináltam. Szép lett :)


A titka: a szárazanyagtartalom 200 g törökmogyoró és 50 g 76 % narancsos étcsoki. Már sütés közben olyan illatfelhő járta be az egész lakást, hogy a reszelt narancshéj már csak feltette az i-re a pontot. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése