2011. február 25., péntek

Élek

Sziasztok! 
Vagy szia Zsu! Elvégre nem lehetünk biztosak benne, hogy más is olvassa ezt a blogot. :)

Nos, jelentem élek, síelésből visszajöttünk, könyv már a polcon. Ma akartam belőle főzni, de Viliék a boltból túl későn értek haza az alapanyagokkal így holnapra maradt a dolog. Így az esti vacsi csak tejfölös gombapaprikás lett nokedlivel. Kép nincs. Ezt úgyis mindenki el tudja képzelni! :P És nem feltétlenül a póréhagymás levesre gondoltam, de remélem, hogy ezzel nem okozok törést a blogban. Meg arra gondoltam még, hogyha én is elkészítem a póréhagymásat, akkor azt majd a Te bejegyzésedbe szerkesztem bele. Mit szólsz?
Láttam egy csomó képen  (a marcis blogon), hogy jópárszor már sütöttél-főztél Zsu. Nyugodtan tedd csak ki ide az eredményét, elvégre ez egy közös blog és nem fele-fele blog! Ahogy látom, Te amúgy is kicsit aktívabb konyhatündér vagy, mint én, szóval részemről nincs harag. Max egy kicsit motiválódom (még ennél is jobban), szóval semmi veszítenivaló! ;)
Na megyek, elteszem magam holnapra. 

Mahlzeit! 


M.


FONTOS Kiegészítés:


Csakhogy valami vetélkedőszerű jellege legyen a dolognak, ide illik bejegyeznem a póréhagymás leves elkészítését. 


Nem tudom, hogy Zsu tud-e franciául, nálam ez a nyelv sajnos eddig kimaradt a repertoárból, így én ha valamit ide franciául írok az azért lehet, mert 1. kimásoltam a könyvből, 2. kinéztem a netről, hogyan kell írni. Ez csak egy apró technikai jellegű megjegyzés volt! :) 


Szóval. A vasárnapi ebédre terveztem az első nagy főzőcskézést a könyvből. Mind a leves, mind a főétel receptje A szakácskönyvből került ki, de a fincsi kis csirkehusis recept egy külön bejegyzést érdemel. 
A póréhagymaleves isteni. Mindaz, ami Zsu bejegyzésében elhangzott a színtiszta valóság! Az az illatfelhő, ami az elején megtölti a konyhában állók orrát, valami fenomenális! Íme az én műhelyfotóm:
Már ekkor eldöntöttem, hogy ez csak finom lehet! Nekem nagyon ízlett benne, hogy a krumplitól kicsit teltebb lett a leves. Az én eddig készített krémleveseimben sosem volt krumpli. 
Galád módon nekem több szárított fűszernövényem is van itthon, alávaló módon még használom is őket - tudooooom, egy igazi gasztroblogger ennél jobban is adhatna a konyhájára, ez van, lehet engem lebecsmérelni, de még kiskukta vagyok, nagyra törő tervekkel!-, így nálam akadt szárított snidling. Persze, amit használtam, a következő mélyhűtőnyitáskor a kezembe akadt a frissen fagyasztott változat... 
Vili szerint ez a leves 5-ből 5 lett! :) Pedig Ő nem osztja olyan könnyen a dicséretet! 
A recept nagyon egyszerű, az íz finom, és az érte begyűjtött dicséretek abszolút az "ezentúl sokszor fogom főzni" kategóriába helyezték nálam a póréhagymás burgonyalevest. 
Fogjon bele bátran mindenki!

ismét M.

4 megjegyzés:

  1. Na örülök, hogy élsz! :) Nem tudom ki olvassa a blogot, én még nem mondtam senkinek :)

    Figyu! Azért gondoltam a felváltva ugyanannak a megfőzését, mert így megtartanánk a dolog "verseny" jellegét (ami tudom, hogy nem verseny). Ha össze vissza főzünk mindketten ezt azt, akkor mi az értelme, hogy közös a blog???? Ha meg utólag beírod ugyanabba a bejegyzésbe, azt már senki nem látja, mert régi bejegyzés... Nem??? Persze megbeszélhetjük előre, hogy mit főzzünk, ha az a gond, vagy nem tudom hogy lenne a jó...

    VálaszTörlés
  2. Nos, én ma megfőztem a póréhagymalevest, és a csirkét 40 gerezd fokhagymával. Mindkettő szuper! Tegnap a fokhagymalevest, ami szintén nagyon finom lett volna, de a részleteket majd elmesélem egy bejegyzésben. Az ugyanabba beírásban igazad van. Akkor írok újat, csak belinkelem a te levesedet is. Jó lenne nagyjából ugyanazokat főzni. De szerintem egy-két eltérés nem akkora gond. Pl láttam hogy készítettél Créme Buléet vagy hogy a fenébe írják. Nekem ahhoz még edénykéim sincsenek. Az viszont fix, hogy ezeket a homár, osztriga, kagylók, extra halak témát valahogy meg kell beszélnünk. Mondjuk azt kapásból, hogy hol szerezhetőek be! :D No, majd értekezzünk!
    Puszik

    VálaszTörlés
  3. A fokhagymalevest már én is megcsináltam :) Az tényleg fincsi!
    Figyu! Szerintem attól nem kell tartanod, hogy én a tengeri kütyükkel fogok indítani :) mert nem vagyok nagy rajongójuk, úgyhogy azt hagyjuk a vége felé, szerintem. Amúgy a Nagycsarnok aljában lévő halasoknál lehet kapni extra cuccokat.
    Creme Brulee-t én szoktam rendszeresen csinálni, úgyhogy azt nem is a könyv miatt csináltam most, csak ebben is benne van a recept.
    De amúgy szerintem egy bejegyzés egy kaja legyen, és nagyjából felváltva, egymásra reflektálva, és akkor jó a tapasztalatcsere szempontjából is. Hm? :) Na de majd értekezünk akkor :)

    VálaszTörlés
  4. Ne tessék önostorozásba kezdeni, a szárított fűszer nem ciki, sőt, van amihez szerintem még jobb is, de bizonyos friss aromák és ízek meg csak a frissből jönnek ki. Szóval elkél mindkettő a konyhában! :)

    VálaszTörlés