2011. december 6., kedd

Garnéla fokhagymásan

Mindig is szerettem a tenger gyümölcseit, de életemben talán 2szer, ha főztem ilyet, így izgalommal vágtam bele a recept elkészítésébe. "A nagykönyv szerint" fokhagyma nélkül nem készülhet tenger gyümölcseiből semmiféle étel, így aztán sok elrontanivaló sem akadt. :) 
Kiindulási alapot 24 nagyobb garnéla, 1-2 chili (nálam csak szárított volt itthon, de azt hiszem ez annyira nem volt gond, tekintve, hogy mi annyira nem rajongunk a csípős dolgokért) és 6 gerezd fokhagyma jelentett. A rákocskákat megpucolni nem volt olyan egyszerű, mint ahogy azt elképzeltem, mert odáig még csak ment, hogy levágom a fejüket (Tényleg, kinek jutna eszébe rajtahagyni?? csak nem szeretné, ha visszanéznének a vacsora alanyai!?), viszont én az első darab pucolásakor nagy lendülettel a farkát is lehúztam, mert olyan könnyen jött a páncéllal együtt. Na aztán kicsit finomítottam a technikán, csökkentettem a lendületen és a többi 23 már farkastul került a tányérunkra. 


A kis edénykékbe, amibe először beletettük az aprított chilit és a fokhagymát, olajat és vajat vegyítünk, majd a forró sütőben összeolvasztjuk, és óvatosan, nehogy a forró olaj ránk fröccsenjen, beletesszük a rákokat. 6 perc alatt gyönyörű rózsaszínre pirulnak, így  már jöhetnek is az asztalra, hogy kevéske friss petrezselyemmel meghintve pár szelet kenyérrel bevégeztessen a sorsuk. Isteni! Vétek lett volna kihagyni! Ahogy Zsu példája mutatja, még a kevésbé nagy tengeri herkentyű rajongók is rászokhatnak! ;)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése