2011. április 26., kedd

Epres millefeuille után Málnaszuflé

Ahogy az epres krémesről szóló bejegyzésem commentjében írtam, rájöttem, hogy mit kell csinálni a créme patissiére másik felével: málnaszuflét, mert így a krémből kimaradt tojásfehérjéket is fel tudom használni. 

Bár nagy (1,5 literes) szuflé formám nincs, amit a recept írt, és nem is tervezek beruházni rá, ma megcsináltam ezt a finomságot, a kis szuflé formáimmal. A recept mennyiségeinek 3/4-ét használtam, mert 8 tojásfehérje helyett 6-tal csináltam, és különben is csak 4-en voltunk rá. 
Szerintem nem csak a spórolás miatt nem érdemes nagy szufléformát venni, hanem egyszerűen sokkal gusztábbak a kis szuflék. 

A  mélyhűtőm tele van tavalyról eltett málnával, és mivel ehhez a recepthez a málnát turmixolni és passzírozni kell, így nem érdemes a friss, gurulós málnára várni. 

Az elkészítés pofon egyszerű: a málnát összeturmixoljuk egy kevés cukorral és szűrőn átpasszírozzuk, hogy az apró kis magjai ne kerüljenek bele. A créme patissiére-t felmelegítjük, majd a málnához keverjük.A tojásfehérjét kemény habbá verjük egy kis cukorral, majd óvatosan összeforgatjuk a málnás krémmel. A masszát a kivajazott és kicukrozott (nem lisztezett!) formá(k)ba öntjük, és most jön az okosság: az ujjunk hegyével belülről végigtöröljük a tálkák szélét, hogy a szuflék szépen meg tudjanak emelkedni, és ne ragadjanak a forma belsejéhez. 

12 perc alatt légiesen könnyűre sütjük, porcukorral meghintve azonnal tálaljuk. De tényleg azonnal, mert amint kihűl, összeesik, azt pedig nem érdemes megvárni.



Nagyon könnyű, nagyon finom és igazán különleges édesség. Csak ajánlani tudom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése