2011. május 2., hétfő

Málnafelfújt

A vasárnap nálunk vendégeskedéssel telt, így sikerült mind a három Zsu által már beharangozott ételt abszolválnom nekem is. Elsőként jöjjön hát a málnaszuflé. 
Nem ruháztam be nagy szuflétálra. Ennek az az oka, hogy bízom Zsuban ;) és hogy kicsit drágállom. Ráadásul ahogy ezt már megbeszéltük vmelyik bejegyzés kommentjeiben, csak egy helyen találtunk ilyet, pedig én a szombaton azért tettem egy próbát az Auchanban, hátha... De nem. Így maradtak a kis edények. A szakácskönyv ezt egy hat adagos desszertnek írta, és eddig mindig bejött a könyv által adott adag, ezt az esetet kivéve. Itt még a 8 miniszuflétálam sem volt elég. Be kellett vetnem egy picuri üvegtálat is. Sebaj! Annyival többször lehetett enni belőle! 
No de lássuk az elkészítést. Először is kivajazzuk a szufléformá(ka)t majd CUKORRAL, nem liszttel is megszórjuk a tál falát. A sütőt beizzítjuk. Egy lábosban vizet forralunk és ennek a gőze felett felmelegítjük az előzőleg elkészített créme patissiére felét. A málnát a cukor felével aprítógépben  vagy kézzel összekeverjük. Mivel a málnám nagyrészt még fagyott volt, az előbbit választottam, de rosszul, mert a gép annyira sikeres volt, hogy nagy nyűglődés után tudtam csak átpasszírozni a szűrőn, hogy magtalanítsam. Legközelebb vmi ruhába teszem, és úgy nyomkodom át, az lesz a legtutibb azt hiszem. Legalábbis amíg ezzel szórakoztam az össze fejemben felvetődő lehetőség közül ezt tűnt a legésszerűbbnek. Ebből az apró hozzáfűzésből mindenki kitalálta már azt hiszem, hogy a magokat ki kell szűrni a masszából, és miután ez meg történt, összekeverjük a krémmel. A málna színe valami fantasztikus, na és persze az illata is elég meggyőző, hogy érdemes a magozással szórakozni, mert ínycsiklandozó finomság lesz ebből! :) 

Ez után jönnek a fehérjék. Szám szerint 8. Habbá verjük őket, de még mielőtt teljesen felvernénk őket, belekeverjük a maradék cukrot is. Ezt keverjük össze aztán spatulával a málnás krémmel. Ha ez meg van, beletöltjük az edény(ek)be és egy kicsit körbe töröljük a szélét, hogy könnyen feljöjjön. Be a sütőbe a cuccot és már csak kb 10 percet kell várni mielőtt forrón tálalnánk. A könyv szerint porcukorral meghintve kell tálalni, de nekem annyira cukrosnak tűnt a krém, hogy ezt mellőztem. 
Itt látszik, ahogy szépen púposodnak a szuflécskák a sütőben. Hát nem fut össze a nyál mindenki szájában? 
Hát még mikor sikerült megkaparintanom egyet miután készre sült!!! ;) 

1 megjegyzés:

  1. Jól esik hogy bízol bennem :) Akkor még egy tanács :) egy leheletnyi porcukor a tetején az esztétikum miatt fontos, nem az édesítés a célja :)

    VálaszTörlés