2011. május 7., szombat

Egy igazi klasszikus: francia hagymaleves

Étteremben gyakran kérek hagymalevest, mert nagyon szeretem. Szerintem sokan ezt olyan "éttermi" kajának tartják, és nem gyakori a házi koszt részeként; pedig pofon egyszerű az elkészítése, és a hozzávalók szinte mindig fellelhetők itthon. Én szoktam is csinálni rendszeresen. A hagymakrémlevest is szeretem, de az igazán autentikus ez a rusztikus fajta, semmi tejszínnel  vagy turmixolással krémesítés, hanem benne vannak a hagymadarabok. 

Az előkészítés kicsit sírós dolog, ugyanis 750 g hagymát kell felszeletelni hozzá. De ha ez megvan, akkor már csak a tűzhely dolgozik helyettünk :)


Egy kevéske vajon kb. fél óra alatt megfonnyasztjuk a hagymát, míg összeesik és egészen karamellesen édes lesz (imádom, ahogy a hagyma nyers erőssége lágy édességé változik). Utána jöhet rá egy kis liszt, ami majd szépen besűríti, fokhagyma, fűszerek (friss kakukkfű ágak, babérlevél, só, bors), és felöntjük húslevessel és fehérborral. Még fél óra lassú rotyogtatás és már lehet is pirítani a bagettszeleteket (fokhagymás fűszervajjal és reszelt sajttal), amit akár bele is lehet áztatni a levesbe, de én jobban szeretem mellé ropogtatni.


Egy jó kis francia hagymalevessel szerintem sosem fogunk mellé :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése