2011. május 17., kedd

Bégető sültek tavaszi zöldségekkel

A fura elnevezés annak tudható be, hogy azt a nyamvadt báránycombot beszerezni nem egy leányálom. Először is eldöntöttem, hogy kipróbálom a báránysültet más húsból megcsinálni, mert elég húzós árral kellett számolni egy 2 kg-s combnál (amin ugye elvileg szükséges) és ebben egy jó nagy csont is benne van... Aztán  Zsu is megerősített abban, hogy ez viszonylag sokat rontana az egészen, mert a kaja esszenciája a bárányból kisülő zsírtól lesz olyan finom, amilyen. Szóval maradtam a báránynál. Kicsit utánaolvastam és a Jamie Oliver-es szakácskönyvemben azt találtam, hogy ő szívesen helyettesíti a combot lapockával, mert az is olyan ízletes, nem olyan drága és kicsit kevésbé zsíros is. Ne ezen felbuzdultam és eldöntöttem, a lapocka fog megmenteni engem. Másnap el is mentem a csarnokba és az egyetlen hentesnél, akinél mindig mindenféle húst találtam, meg is vettem a fellelhető összes lapockát, de ez csak 1 kg-os volt. Ajánlotta, hogy fagyasztottat is ad mellé, de mivel annak már nem lett volna ideje kiolvadni, hiszen aznapra szántam ebédnek, ezért ezt kihagytam. (A sztorihoz hozzátartozik, hogy ezzel az egy lapockával is átvert a hentes, mert többért számolta, mint kellett volna, csak lányos zavaromban ezt nem vettem észre akkor, csak mikor már eljöttem... szóval ide sem megyek többet vásárolni. :( ) Elmentem az Auchan-ba, hátha ott tudok venni, de ott csak birkalapocka volt, az is felszeletelve. Mivel kétségbe voltam esve, hiszen a vendégek belátható időn belül meg is érkeztek ebédre, így gyorsan döntöttem, jó lesz nekem így is, mert a birka úgyis idősebb, így felszeletelve annyi idő alatt sül majd meg reményeim szerint, mint a bárány egészben.... Nem feltétlenül lett igazam.
De nézzünk csak mindent sorjában. Otthon aztán szépen megmostam a húsokat, szárazra töröltem őket,befűszereztem, majd betettem a tepsibe, mellé szórtam egy kis fokhagymát, rozmaringot, ahogy a recept is írja, majd mentek be a sütőbe. A megadott idő leteltével mentek utánuk a zöldségek is. Először a krumpli, (sikerült friss újkrumplit beszereznem, isteni volt!!!) , aztán a bébirépa (ez nálam inkább kiskamasz volt), végül a póréhagyma és legutoljára a cukkini. Már a répánál sejtettem, hogy nem lesz elég egy tepsi, aztán a póréhagymánál már külön is szedtem őket, így a bikra is kapott egy saját tepsit saját zöldségekkel és a báránynak is meg volt a maga helye. Csakhogy egy dologgal nem számoltam, miszerint a comb zsírosabb, ezért több levet ereszt sütés közben. A lapockánál nem volt elegendő a szaft 2 tepsihez, így a birkát kicsit meglocsoltam olívaolajjal. Eléggé átsültek a birkalapocka-szeletek is ennyi idő alatt, a lapocka is, az mondjuk igaz, hogy nem lett olyan omlós a hús. Anyósom szerint egy kis vizet kell aláönteni,akkor omlósabbra sül. Na majd legközelebb. Íme a báránylapocka:
Na és a birkalapocka-szeletek:

Ezután jött a mártás. Nem találtam az Ázsia Bt-ben barna mártást folyékony állapotban, csak barnamártás-port (sic!) azt szórtam bele a tepsi alján lévő szaftba, majd elkészítettem a vörösboros barnamártásos szószt. Őszintén szólva nekem annyira nem hiányzott ez a husi és a zöldségek mellé.

Végül egy megjegyzés a történtek zárásául: minden nagyon finom lett, annak ellenére, hogy az előkészületekkel sikerült kicsi bénáznom (hívhatnánk akár "jó szakács vs. bénázó szakács"-nak is a blogot és hozzájárulnék :-) )nagyon finom lett!!! A sült hús íze még a zöldségeket is átjárta teljesen, a legfinomabb a krumpli lett. Ajánlom mindenkinek. 

u.i.: Mivel a beharangozó szerint ez a könyv ajánlása ellenére sem 5 fős étel, így én petrezselymes újkrumplit főztem mellé, és friss tavaszi salátával is készültem. Senki nem panaszkodott, hogy éhes maradt volna! ;)

2 megjegyzés:

  1. Nem akarok ismeretlenül beleszólni semmibe, de én a Fővámtéri vásárcsarnokban dolgozom (Ázsia bt-ből következtettem ki, hogy ott vetted a húst) mint hatósági állatorvos és inkább a Hunyadi téri piacon veszek húst. (szerintem elég ennyit tudni a Fővámtérről) Ott van egy nagyon jó hentes a bejárattól balra van 3 db és azok közül a középső, bizonyos Gyula. Csak ajánlani tudom. És amúgy a zöldségek is jók azon a piacon.

    sok sikert,

    Zsófi

    VálaszTörlés
  2. Köszönjük az infót, akkor legközelebb kipróbálom!

    VálaszTörlés