2011. május 3., kedd

Epres millefeuille - az epres desszertek csúcsa

Ez a süti valami isteni!!! Én mindig is szerettem az epres desszerteket, de a cukrászdákban sajnos kötelezőnek érezték tapasztalataim szerint az aroma használatát, ami csak rontott a művükön, és az otthoniaknál pedig sokszor azt éreztem, hogy számomra nem elég epres a dolog. Hát ez a süti mindent magában foglal, amit én egy csúcsszuper epres édességtől elvárok. Az elkészítése azt hiszem mindenki számára megoldható, csak a főzött krémmel kell egy kicsit szórakozni, de ha pontosan követjük a leírást, akkor nem lehet gond. 
Mivel kicsit siettem az elkészítésével, hogy minden kész legyen, mire megérkeznek a vendégek, ezért a műhelyfotók elmaradtak. Na de a leírás az nem!! :)
Szóval veszünk egy adag leves tésztát, 3 egyenlő téglalapra vágjuk ( én nem méricskéltem, mert mikor a csomagoláson láttam, hogy a 2 mm vékony leves tésztám 42*24 cm méretű, akkor tudtam, hogy ebből nem lesz 3 db 30*15-ös) majd  félig kisütjük őket egy zsírpapírral leterítve egy másik tepsivel a tetejükön pár perc alatt. Amíg sülnek, elkészítjük a cukorszirupot cukorból és vízből. Nekem ezzel csak annyi problémám volt, hogy ok, hogy ezekkel kell megkenni a leveles tésztalapokat a következő pár perc sütés előtt, de aztán a fennmaradó cukorsziruppal mit csinálok?? Csak mert nálunk ez nem egy mindennap használatos cucc, és azért nem lett olyan kevés, kiborítani pedig nem szeretem a dolgokat, amiket igazából még fel lehetne használni vmire... De ez persze egyéni szocprobléma. Szóval miután megkentük a tésztát a sziruppal, mennek újra vissza a sütőbe pár percre, amíg szép aranybarnára nem sülnek. Itt nekem újabb gondom akadt (ennyit az elöljáróban emlegetett áááááátökegyszerűűűmindenkigondnélkülsütheti bevezetőmről...) hogy mikor a felső zsírpapírt levettem, azzal együtt jött egy jó adag tésztaréteg is. Sebaj! Az ízén ez egyáltalán nem rontott!! :D
Ha a tészta készresül, kivesszük a sütőből és hagyjuk hűlni. Amíg várunk, fogjuk a fél adag créme patissiére-t és kicsit fellazítjuk habverővel. Habbá verjük a tejszínt is, majd belekeverjük a krémbe. A keverék egy felét az egyik tésztalapra tesszük, rátesszük a negyedekre szelt epret és következik a második tésztalap. Arra jön a másik adag krém, szintén eper végül a harmadik lappal zárjuk a sort. Erre tálalás előtt egy kis porcukor is kerül, szigorúan a díszítés kedvéért! ;) 
Mivel vendéglátó háziasszonyként folyton sündörögtem a konyhában valami miatt, azért nem sikerült egyben lefotóznom az elkészült desszertet, csak és kizárlóag részekben, ahogy azt a mellékelt ábra is mutatja, de szerintem ez semmit nem von le az értékéből! :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése