2011. május 26., csütörtök

Pissaladiére

Ha már egyszer a nagy adag hagymáról volt szó, eszembe jutott az a lepény, amihez garantáltan sok hagyma kell! Ezt én már elkészítettem régebben, csak eddig még nem került sor rá, hogy le is írjam. 
Először is  vegyünk 1,5 kg (!!!) vöröshagymát és szeleteljük vékonyra. Mire ezzel készen voltam, konkrétan pihennem kellett, hogy a szemem újra használhatóvá váljon. Nagyon megsirattam szegény hagymafejeket. :) 
Miután ezzel megvagyunk, egy jó nagy lábosban felforrósítjuk az olívaolajat és a vajat, hozzáadjuk az összes hagymát és a receptben meghatározott kakukkfű felét. Lefedve kis lángon pároljuk 45 percig. Néha megkeverjük,  hogy a hagyma csak megpuhuljon, de ne legyen barna.  Ha elkészült, kicsit hagyjuk kihűlni,addig előmelegítjük a sütőt. 

Ehhez az ételhez is a már leírt kenyértésztát használjuk, ezt én egyszerűen imádom gyúrni! :) Na de most ki kell nyújtani, akkorára, mint az alacsony falú tepsink, a tészta tetejét bedörzsöljük olívaolajjal és rászórjuk a hagymát. Erre jönnek rács alakban a félbevágott szardellaszeletek. A négyzetrácsok közepébe pedig tegyünk kimagozott olívabogyót. 20 perc sütés után rászórjuk a maradék kakukkfüvet, kockára vágjuk és forrón tálaljuk.

Az ízhatás drága férjemnek és apukámnak kissé pikáns, abszolút szokatlan volt. Ők nem reklamáltak repetáért, de nekem annyira bejött, hogy párszor még el fog készülni reményeim szerint. ;) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése