2011. július 5., kedd

Bableves pestóval

Még a burgundi marha előételenként készült ez a bableves, amit én inkább zöldséglevesnek hívnék, annyi zöldség van benne. Külön örültem, hogy előtte pár nappal Németországból Férjúr egy gyönyörű szép mozsárral állított haza, amire titokban hosszú ideje vágytam. :) Ez a megjegyzés a falán pedig rögtön a kedvenc konyhai eszközömmé tette! (Genuine Marble is a natural stone. Any variaton in color is part of its beauty and uniqueness. = A valódi márvány egy természetes kő. Bármilyen variáció a színében része a szépségének és egyedülállóságának. Ezt kis módosítással akár rám is vonatkoztathatnánk! ;)) 
Na de lássuk, hogy is készült! Szükség van hozzá száraz haricot-babra. Kutattam a neten, és arra jutottam, hogy a haricot-bab "paszulybabot" takar, ami pedig a szakács nagymamám szerint egyenlő az általam csak fejtett fehér babként ismert növénnyel, így ez került a levesbe. Kellett mellé még vöröshagyma, fokhagyma, zellerszár, sárgarépa, burgonya, zöldbab, paradicsom, cukkini, zöldborsó... (Ugye megmondtam?! Szinte minestrone formának tűnik!) Kezdetnek a szárazbabot beáztatjuk, lehetőleg még előző este. Másnap lecsöpögtetjük hideg vizet öntünk rá, ami ellepi és ebben főzzük a forralás után 1 órán át.  
Nekiállhatunk a pestónak. Én még sosem ettem házi készítésű pesztót, mikor hallottam róla, a boltban vettem egyet, hogy kipróbáljam, azóta ezt használtam. (Jöhetnek a kövek...) Ezek után képzelhetitek, mennyire izgultam! Vettem bazsalikomot, mármint a növényt :), fokhagymát, reszelt parmenzánt olívaolajat és nekiveselkedtem. Elsőre ugye krémesre törjük a fokhagymát, bazsalikomot, sajtot. Ehhez öntjük az olajat lassan, folyamatos őrlés közben. Én alapvetően úgy olvastam, hogy az olaszok fenyőmagot is tesznek bele, de ez ugye egy francia konyháról szóló könyv, így kimaradt. 

A leveshez nekiállhatunk lassan a sok aprított zöldséget az olajon megpárolni, ezekhez félúton hozzádobjuk a fűszercsokrot, mehet bele a krumpli, zöldbab, majd önthetjük is hozzá a csirkehúslevest, majdnem 2 liter vizet és további 10 perc főzés. Eközben a paradicsomokat a szokásos módon lemeztelenítjük, felaprózzuk, és a még a vágódeszkán maradt zöldségekkel együtt a leveshez adjuk. Persze a tésztát se felejtsük ki! Kis fűszerezés után pestóval a tetején tálalható. Lehet, hogy a vendégek 1,5 órás késése az oka (ugyanis addig a leves "bármelyik percben itt lehetnek alapon" végig a legkisebb lángon ugyan de a tűzhelyen volt), az is lehet, hogy vmit én rontottam el (nem ez lenne az első eset) de nekem nem az a szép áttetsző formát vette fel a kis csintalan a tálalásig, ami a könyvben a fotón szerepel, hanem inkább egy zöldséges egytálételét. A pestóból pedig lehet, hogy akármennyire is szeretem a mozsaram, legközelebb inkább az aprítógépet választom. Csak, hogy tudjátok! ;) 

u.i.: most akkor pesztó vagy pestó??

1 megjegyzés:

  1. Kiakadtam!! A Tvpaprikán most megy egy műsor, ahol a "magyar konyha híres ételét, a pörköltet" főzik... ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ! ez minden, csak nem pörkölt! Külön főzi a zöldségeket és a húst. (WTF?!) A hagymát főzi, nem lepirítja, tesz bele répát is, errőkl még nem hallottam sosem, mondjuk nem ez a legnagyobb szentségtörés, hanem az, hogy a paprikát a főzött zöldségekhez tette, igaz a húst is beleöntötte végül. Na és persze az már csak hab a tortán, h SÖRT!!!! (OMFG) tesz bele.... No komment. Aztán a kedvenc megjegyzésem: az ozstrák és a magyar konyhán érezni, hogy nincs tengerük... Anyátokat innen csókoltatom!!!

    VálaszTörlés