2011. július 29., péntek

Zöldségek töltve

Én otthon sosem ettem ilyen formában a zöldségeket, először akkor találkoztam ezzel, mikor még lánykoromban egyszer Férjúr családjánál ebédeltem. Annyira ízlett az, hogy legközelebb megpróbáltam megmutatni anyáéknak, mi is ez, és igyekeztem otthon egyedül elkészíteni. Nem sikerült, és ez úgy elvette a kedvemet, hogy nemis próbálkoztam azóta. Ezt a több éves tevékenységet (pontosabban nem-tevékenységet) sikerült megtörnöm és őszintén mondom megérte. Hatványozottan! Ennél finomabb töltött zöldséget nem ettem még sosem! 
Ami szerintem különleges, legalábbis itt Magyarországon, hogy a töltelékben nincs rizs. Ami most nekem eszembe jut, mint töltött kaja, abban ugyanis mind van. ( töltött káposzta, töltött paprika, az anyósom féle töltött zöldségek, stb. ) Aki tud esetleg vmit, nyugodtan kommenteljen!! ;)


Először is a tölteni való zöldségek közé kerülnek a nyáron termő idényzöldségek, plusz a kalifornia paprika. Ez nekem nem nagyon vág a képbe, de finomnak finom, az tény! :D  Tehát miután az asztalunkra került a cukkini, padlizsán, az emlegetett paprika és a paradicsom. Előbbieket felvágjuk, a közepüket kivájjuk és felaprózzuk, a paradicsomokat megskalpoljuk, a belsejüket kiszedjük. A paprika sorsa pedig a kicsumázás. Mindegyiket szépen elrendezzük a tepsin. 

Olajon megpároljuk a hagymát, a fokhagymát és ehhez jön a fele-fele arányban összekevert marha- és sertéshús. Én eddig nem kevertem különböző állatok húsát, lehet ezen a jövőben változtatok. Ha a hús más puha, mehet bele a cukkini és a padlizsán belseje, aztán a paradicsom húsa és leve, végül a paradicsompüré és a bor. Torokgyulladásom volt, mikor ezt főztem, tehát az ízlésem és a szaglásom nem volt az igazi, de itt már hangosan mondtam, hogy "jujdefinom, dejóóó", stb... anyukám meg is jegyezte, hogy ennyire örömködni még senkit nem látott a konyhában. Szerintem ehhez az is hozzájárult, hogy hosszú napok után ez volt az első, amit éreztem! ;)


A zöldséges darált húsos keverékbe megy aztán a tűzről levéve a petrezselyem, parmezán és a kenyérmorzsa. (Szigorúan friss kenyérmorzsa kell bele! Szerintem a száraz morzsa túlságosan megszívná magát a finom szafttal.) Fűszerezés után mehet bele a zöldségekbe, és miután a paradicsom újra felvette kalapját, mehet is a tepsi a sütőbe. Magnifique! :)) A szüleim szerint 9-es a 10-es listán, pedig ők nem szeretik a padlizsánt, az öcsém szerint csak 6-os, de ő nem nagyon szereti az újdonságokat, neki a jól bevált magyar konyha a kedvenc... Férjúr ebből nem evett, véleménye tehát nem számít! :) 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése