2011. június 22., szerda

Töltött apróságok

Azaz: töltött padlizsán, cukkini, piros kaliforniai paprika és paradicsom. Igazi nyári kaja! 

Nagy rajongói vagyunk a töltött zöldségeknek: töltött tököt egész gyakran csinálok, de a töltött karalábé, cukkini, patisszon, stb. is jöhet bármikor. 

Amikor először megláttam ezt a receptet, csak azon aggódtam, hogy honnan fogok ilyen cuki kicsi padlizsánokat szerezni. Nos kérem szépen: a nagykovácsi zöldségestől! Úgy megörültem, amikor tegnap megláttam, hogy rögtön el is határoztam, hogy ma este megcsinálom ezeket a töltött kis apróságokat. 

A töltelék nem a hagyományos darált húsos-rizses töltelék (amivel amúgy semmi bajom), hanem kicsit különlegesebb. 

A recept fele-fele arányban használ darált sertés- és borjúhúst. Én akármilyen darált húsos kaját csinálok, általában sertés-marhahús keveréket használok, mert akkor teljesen jó a zsíros-száraz hús aránya. Nos, a borjú csak egy picit fiatalabb mint a marha, úgyhogy nekem az "öreg" is megteszi :) Darált hús esetében nem hiszem, hogy nagy a különbség. 

Szóval a töltelék: 2 fej lilahagymát és 2 gerezd fokhagymát megfonnyasztunk egy kis olívaolajon, majd jöhet rá a darált hús. Kicsit megpirítjuk, majd hozzáadjuk a zöldségek kikapart húsát felkockázva: először a padlizsánt és a cukkinit, amivel együtt pároljuk pár percig, utána jöhet a paradicsom leve és húsa, meg egy kis paradicsompüré és a fehérbor. Fűszerezzük. Az igazi pikantériát azonban az utolsó lépés adja: tetemes mennyiségű petrezselyem, reszelt parmezán sajt (ez nagyon nagyon pikánssá teszi!!!) és friss kenyérmorzsa, ami felszívja a fölösleges nedvességet, jól összetartja a tölteléket (nem zsemlemorzsa! az túl száraz lenne). 


Az elkészült töltelékkel megtöltjük a kicsit megolajozott kivájt zöldségeket és kis vizet öntve alá 45 perc alatt készre sütjük (én az utolsó negyed órában letakartam egy alufóliával, mert már jó színe volt). Eleinte hiányoltam a receptből, hogy nincs a tetején reszelt sajt, de kifejezetten izgalmas lesz a belekevert parmezántól, és így meg extrán ropogós tud lenni a teteje. Tökéletes íz, tökéletes állag, egy pohár jégbe hűtött rosé borral isteni nyári vacsora.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése