2011. június 15., szerda

Zöldséges tian

Először is kezdjük ott, hogy hiába hittem azt, hogy felvilágosult vagyok gasztronómiailag, de arról fogalmam sem volt, hogy mi is az a tian... a google-be beírva magyar nyelvű találatot nem is dobott kia  gép...

"Tian is well known in some cultures as a prepared dish with layered ingredients"

Magyarul = rakott cucc :) így már tudom :)

Szeretek minden rakott dolgot, zöldségeset, húsosat, sajtosat, besameleset, szóval sejtettem, hogy ezzel sem lesz gond. Kifejezetten tetszik a receptben, hogy a sajt nem a tetején van, mint általában a rakottasokon, hanem a két zöldségréteg között, nem a tetejére pirulva, hanem a két réteg között "ragasztóként" szétolvadva. 


Alul némi olívaolajon és fokhagymán megpárolt cukkiniszeletek: sóval, borssal, szerecsendióval fűszerezve. Felül meg paradicsomkockák, fokhagymával és lilahagymával, petrezselyemmel, kakukkfűvel fűszerezve. A kettő között meg reszelt sajt. Bár nagy rajongója vagyok a gruyere sajtnak, és olyan dolognak tartom, amin nem érdemes spórolni, de most sajna be kellett érnem edami sajttal, mert a nagykovácsi tejboltban nem volt gruyere, az Auchanba meg csak ezért nem ugrottam ki... (ott szoktam venni). 


Persze a húsimádó "nincsbennehús?akkormiteszünkhozzá?" férjemnek egy kis virslit főzni kellett hozzá, de életünk első tianja (mármint amit úgy is hívunk :)) nagyon ízlett mindkettőnknek. Lehet, hogy egyszer kipróbálom egy kis darált húsos raguval is felturbózva

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése