2011. október 11., kedd

Krumpli "franciásan"

Bár létezik ilyen köret, hogy "francia krumpli" (tejes, tejszínes, sajtos, fokhagymás tepsis krumpli), azért én nem egészen vagyok biztos benne, hogy ez egy nagy francia találmány, szerintem csak annyira frnacia, mint pl. a francia saláta :) de mindenképpen finom. Én gyakran csinálok ilyesmit, mert nem vagyok a szimpla "sült krumplis"típus. Meg ez is a könnyen előkészíthető kaják közé tartozik (csak összeállítjuk és frissen megsütjük).
A recept egyszerű: egy nagy lapos sütőtálba rétegezzük a vékonyra (!) szelt burgonyát, és rétegezzük kis reszelt sajttal, fokhagymával, fűszerekkel, majd nyakon öntjük a tej és tejszín keverékével. A tetejére is sajt kerül. Egy óra alatt, közepesen meleg sütőben (170 fok) ropogósra sütjük. Én az ilyesmit mindig úgy sütöm, hogy a sütési idő első felében alufóliával letakarom, hogy egyrészt hamarabb puhuljon, másrészt semmiképp ne égjen meg a végeredmény. 
Lehet egy gazdagabb köret, de egy egyszerű egytálételnek is megteszi, amikor épp semmi sincs otthon. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése