2011. október 8., szombat

V, mint Vichy

"Az egészség fontos. Kezdje a ..." ... z egészséges táplálkozásnál. Akár ez is lehetne a szlogenje  a Vichy sárgarépának, ami egy nagyon finom és nem mellesleg igencsak egészséges köret (vegáknak talán főétel) szerintem. Nem kell hozzá más, csak só, cukor, víz, vaj, sárgarépa és egy konyha. Ahogy már írtam, nálunk cukkinis pulykafasírt mellé készült, és óriási sikert aratott. Nálam bónuszpontot kapott a hihetetlenül egyszerű elkészítése miatt. :)
 Jó vékonyra szeljük a répát, beledobjuk egy serpenyőbe, mehet rá a hideg víz, bele a cukor, só (előbbiből 1,5, utóbbiból 0,5  teáskanálnyi), na meg persze a vaj és addig pároljuk az egészet, amíg a víz el nem fő. 

Félig kész


Ha ez megtörtént, kicsit megrázzuk a serpenyőt -ettől mindegyik répa szép fényes lesz-,  megy bele egy kis felaprózott petrezselyem, aztán mehet is az asztalra. Én nem vagyok nagyon répapárti, de ez így nagyon finom!! Egyre kell vigyázni azoknak, akik ebben hasonlítanak hozzám, hogy tényleg nagyon vékonyra szeleteljük a zöldséget, mert a vastagabb szeleteknek erősen répaíze van... :P 


Tálalás előtt 10 mp-cel
Mellesleg engem sem hagyott nyugodni a Vichy része a névnek. Kicsit utána jártam: Franciaország közepén elhelyezkedő fürdővárosról van szó, ami a 2. világháború során lett igazán ismert az úgynevezett "Vichy-kormány" kapcsán. Közszolgálati műsorunkat látták, hallották. Köszönjük a figyelmet! ;)

3 megjegyzés:

  1. Vichy, mint város az OK, eddig én is eljutottam guglizás nélkül :) csak az nem nyert bizonyítást, hogy ez a recept onnan származik... töri tanulmányaim idáig már nem terjedtek ki :(

    VálaszTörlés
  2. Én voltam a nyáron Vichyben, pont a főtéren ültünk le kajálni, de ilyen kaja nem volt az étlapon, csak Croque Monsieur, meg a többi tipikusan francia cucc...

    VálaszTörlés
  3. Mondom én hogy ez csak vmi sznobéria :)

    VálaszTörlés