2011. március 21., hétfő

"Borjúmáj" hirtelen sütve

Csaltam. Most szólok. Nekem nem sikerült ugyanis beszereznem a hőn áhított borjúmájat. Mivel szűkös határidővel dolgoztam - értsd: fél 10kor még a csarnokban rohangáltam, mikor Anyáék  délre jöttek... És igen, ez a kaja is a vendéglátós hétvégén készült, de ezzel a végére is értem a listának! :) 
Szóval nekem a hentes a hiánycikk borjúmáj helyett báránymájat javasolt, mert elvileg az íze ugyanaz, és nagyságra is hasonlóak. Őszintén: engem könnyű átverni, mert én is csak a szokásosnak mondható csirke-kacsa-liba-sertés variációkkal találkoztam, de nem zárkózunk el az újításoktól! ;)
Szóval nagy szerencsém volt nekem is, a kedves hentes bácsi nekem is kiszedte az ereket és kérésre fel is vagdosta hasonló méretű szeletekre. 
Én a steaket sem szeretem, épp azért, mert valahogy ódzkodom a nem teljesen átsült húsoktól, így a máj nálam is többet sült az előírtnál. Kicsit ambivalens érzések keverednek bennem, mert múltkor pedig épp a recepthűség mellett kampányoltam...Ennyire vagyok következetes. Remélem Hanna nem viseli magán ennek a hiányát a nevelésében! No de tématerelés helyett inkább folytatom. 
Ez szerintem az egyik legegyszerűbb recept, ami csak létezik. Fogunk annyi szelet szalonnát, ahány főre főzünk, és kisütjük őket. Majd ugyanebben a serpenyőben kisütjük az előzőleg borssal és sóval fűszerezett lisztbe forgatott májszeleteket is. Ha kisült (a recept szerint 1,5 perc), krumplipürével tálaljuk. Nálam ebbe került egy kis snidling is. 
Az eredmény nagyon finom lett, de mivel mi a családban inkább csirke- és kacsamájhoz szoktunk, így én úgy éreztem, hogy most letudtam kb. az egész éves májadagom. :D És bár az ízéhez kellett, én a tányéromról kihagytam volna a szalonnaszeletet. 


Borjú-, illetve báránymájjal főzni határozottan jó ötlet, mivel szerintem kevesen kérnek ilyet a hentesnél és így elég olcsón beszerezhető.

1 megjegyzés:

  1. A "kevesen kérnek" szerintem nem helytálló, ugyanis a csarnok összes hentesétől elhappolták kora reggel :) Na, de a jó öreg Auchan :)

    VálaszTörlés