2011. március 21., hétfő

Tarte flambée: a franciák, vagy a németek? "pizzája"

A Tarte flambée egy tradicionális elzászi étel (úgyhogy a történelmi viszálykodások miatt a németek is magukénak érzik, nem csak a franciák). Keletkezésének története: a maradék kenyértésztát kinyújtották és megpakolták ezzel-azzal, ami volt otthon. De jó, hogy maradt az elzásziaknak egy kis kenyértésztája! :)))


A párizsi bisztrók  tele vannak ilyen és hasonló pizzaszerű (de csak dizájnra!) finomságokkal. Az alapja tehát: egy egyszerű kenyértészta: liszt, víz, só, pici olívaolaj. A feltét meg: fromage frais (azaz friss francia krémsajt, én olyat vettem, ami igazi camargue-i sóval készült és már magában is nagyon fincsi volt, ezt nem érdemes mással helyettesíteni szerintem), + túró vagy krémsajt (én juhtúrót vettem, mert az a szalonnával szerintem nagyon fincsi együtt), jó kis húsos szalonna, és hagyma. Mivel ma elfelejtettem fehér hagymát venni (pedig az tényleg finom dolog), így az itthoni lilahagymát használtam hozzá, az is jóval enyhébb, mint a vöröshagyma, és szerintem itt az a lényeg, azt hiszem ez nem rontott az ízélményen. 

Az elkészítés pofonegyszerű: össze kell gyúrni a tésztát, majd keleszteni 1,5 órát. Én a kelt tésztákhoz általában száraz élesztőt használok, mert jóval egyszerűbb és nem romlik, meg sosincs olyan, hogy nem fut fel. A hagymát megpároljuk, a krémsajttal és a túróval összekeverjük, majd a kinyújtott tésztára kenjük: sózni nem kellett, a sajt és a túró is kellően sós volt, na meg a szalonna is, úgyhogy csak pici frissen őrölt színes bors és egy leheletnyi provence-i fűszer került rá. Megszórjuk a szalonnadarabokkal és negyed óra alatt ropogósra sütjük. 

Mi pár szem friss koktélparival ettük, a kis paradicsomos íz elkelt mellé, de ketchup-pal szerintem kár elrontani (bár a férjem erről másképp vélekedik :)).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése