2011. március 17., csütörtök

Son-Go (a Ku lemaradt) palacsinta :)

A férjem nagy palacsinta imádó, de ebben elég konzervatív az ízlése: kakaós palacsinta, kakaós palacsintával, kb. ennyi :) Na jó, azért Gundel palacsintát is bármikor csinálhatok neki :) és a túrós-őszibarackosat is megeszi, ha van hozzá csokiöntet, de legalább vaníliasodó :)
Ebből kifolyólag sós palacsintát nem igen eszünk itthon, mondjuk én a Nagyi Palacsintázójában gyakran eszem sonkás-gombás palit. 

A könyv végén van egy csomó alaprecept, főleg a különböző tésztákhoz, így a palacsintát most eszerint készítettem el. A hagyományos palacsintához képest egy apró különbség volt: volt benne egy ek. olvasztott vaj. Ez adott egy kis teltséget a tésztának (mint ahogy a ducibb amerikai palacsinta is vajas; nos ebben annyi nem volt, de azért egy picit testesebbek lettek a palacsinták).

A töltelékhez elméletileg gruyere sajtot kellett volna használni, ami itthon csillagászati áron (kb. 6000 Ft/kg) kapható. De ezt még le tudtam volna nyelni, mert tényleg különleges íze van, és nem kell olyan sok belőle, az Auchanban (lévén egy francia hipermarket) kapható is, szoktam látni, de ma annyira szakadt az eső, hogy egyszerűen nem volt kedvem egy 9,5 hónapossal gyerkőccel elmenni vásárolni. Így gyarló módon maradt az itthoni eidami sajt, ami persze nem rossz, de koránt sem olyan intenzív ízű, mint a gruyere, ami szerintem elkelt volna bele. Na, de így is elfogyott :)

A gombát picit meg kellett párolni, én a provence-i fűszerkeverékemmel fűszereztem és még plusz friss kakukkfűvel (ami szerintem elengedhetetlen barátja a gombának), majd jöhet bele a sonka és a sajt. Mivel a gruyere sajt jóval keményebb és tömörebb, így térfogatilag abból jóval kevesebb lett volna az ugyan ekkora tömegű adag,  ezért miután lereszeltem az egész adag eidamit, egy picit félrehagytam a tetejére: szeretem, ahogy a sajt ráolvad az 'akármi' (így akár a palacsinta) külsejére :)


A töltelék receptben írt adagja 6 palacsintára való, de mi inkább 4 ducibb palit csináltunk belőle, a maradékot meg majd megesszük édesen :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése