2011. március 20., vasárnap

A franciák "egyszerűen bonyolult" melegszendvicse: a Croque Monsieur

Meryl Streep, Steve Martin, Alec Baldwin... Egyszerűen Bonyolult: elég jó kis film! 

És Meryl Streep Croque Monsieur-t készített az udvarlójának, Steve Martinnak, majd megjelent az exférj: Alec Baldwin, aki nosztalgikusan felfalta a maradékot :)

Na már csak ezért is érdemes volt kipróbálni :) Na meg az ízéért. A franciák amúgy bármilyen szendvicsből előszeretettel csinálnak melegszendvicset, ami általában nem is tesz rosszat nekik :)

A hétvégi Auchanos bevásárlásunk alkalmával szereztem Gruyere sajtot, úgyhogy ma reggelire össze is dobtam ezt a finomságot. 

Szóval a híres Croque Monsieur lényege: sonka, sajt (tényleg megérte a gruyere) és dijoni mustárral ízesített besamel mártás. 

Az elkészítés tényleg nem bonyolult: csinálunk egy sima besamelmártást, só, bors, szerecsendió (amit én frissen szeretek belereszelni, mert nagyon jó érzés :)) és egy kis dijoni mustár, meg egy tojás sárgája - na a mustár olyan ízt adott az egésznek, hogy nem lett az a lisztes/vajas geil érzése az embernek, mint ami a besamellel elárasztott kaják esetén előfordul. 

Összeállítjuk a szendvicseket: kenyérszelet + sonka + besamel + reszelt sajt + kenyérszelet. Én azért beletoltam két szelet sonkát (meg kétszer kentem a besamelből is, de nem túl vastagon, ne tocsogjon, csak hogy szépen összeragadjon a két kenyérszelet. 

Ezt a szendvicset TILOS szendvicssütőben sütni, csakis serpenyőben, olvasztott vajon. A szendvicssütő kétségkívül megszentségtelenítése lenne a Croque Monsieur-nek. 

Az eredmény: kívül ropogós (ahogy a neve is mondja: croque), belül a sonkára olvad az ízes sajt, és a finom mártás... hmmmm  :P

A gruyere sajt, meg akármilyen drága is volt, egyszerűen KELLETT ehhez a szendvicshez, nem az az íztelen trappista, nem túl sós, vagy markáns ízű, egyszerűen FINOM, ízes és nagyon nagyon kellemes állagú, amikor olvad. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése