2011. március 17., csütörtök

Lyoni saláta nagykovácsi módra

A franciák salátáti olyan egyszerűen nagyszerűek: nincsenek túlturbózva, mégis olyan ízorgia, hogy egy könnyű vacsorának tökéletesen megteszi bármikor. Egy pohár hideg rosé vagy fehérbor és minden igény kielégítve (kár, hogy még szoptatok :)).
A titok általában az öntet: na ezen a salin vörösborecetes, dijoni mustáros olívaolajos öntet van. Az ecet szúrósságát el kell forralni, így megmarad az a bársonyos aromája. Tudom, ez olyan stáljuditosan hangzik :) de tényleg van benne valami egészen különleges, ami miatt imádom a boreceteket. 


Az alapja endívia, galambbegysaláta és pitypanglevél (ami az én esetemben ruccola volt - ami nem egy az egyben ugyanaz, de nagyon rokonok, és az íze szerintem kihagyhatatlan, mert nagyon meghatározó!).
A friss salátalevelekre az összepárolt újhagymás-szalonnás-öntetet forrón kell ráönteni, ettől egy picit összeesnek a levelek, de éppen csak annyira, hogy nem nagyon roppanósak, hanem csak olyan kellemesen frissek. 

Fokhagymás olajon aranybarnára pirított kenyérkockákkal és posírozott tojással kell tálalni. A textúrák találkozása is tökéletes: a lágy posírozott tojás, a roppanós kenyérkocka, a megpirult szalonnacsíkok a frissen nyakon öntött salátalevelekkel. Hmmm :)


Ja, egy javaslat: jó kis húsos szalonnát (főttet és nem nyerset, szerintem) érdemes ehhez venni, ami szerintem nem feltétlenül bacon, az sokszor túl sós, főleg ha a zsírja kisül belőle, és akkor  túlságosan dominálna a salin. 

A posírozott tojást imádom: de én magam még sosem csináltam (nem egy nagy "was ist das", csak nem volt rá apropóm!). A tojást alapvetően bármilyen formában szeretem, főleg akkor, amikor a sárgája olyan gusztán lágy, mint a lágytojásnál, meg a tükörtojásnál. Na, a posírozott (forró vízbe csúsztatva,  hirtelen megdermedt) tojás is ilyen. A fehérje remegős kis burkot képez a sárgája körül, amibe ha belevágunk, akkor kicsordul a (jó esetben) aranysárga belső... hmmm :) szépen ráfolyva a salira!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése