2011. március 17., csütörtök

Gombás sonkás sajtos palacsinta

A szombati szülinapi ebéden ez az étel került az asztalra, mint főfogás. Tudom, hogy előétel alapvetően, de 1. a bisztró fejeztben vagyunk, így nem nagyon válogathattam, hiszen ebből a könyvből szerettem volna főzni; 2. nálunk a családban a palacsinta bőven funkcionál főételként is, főleg ha nem édes! 

Szóval a palacsinta. Maga a tészta a könyvben hátul alapreceptként feltüntetett receptből készült. Meg kell, hogy mondjam, én ilyen finom tésztát még nem ettem! Nagyon jó, könnyen elkészíthető és még a kritikus apukám szerint is a legjobb palacsinta amit csak evett életében. (52 életévről beszélünk) Hozzáteszem, elég vastag a tésztája, tehát oda kell figyelni, hogyha a hagyományosnak mondott magyar desszertet szeretnék elkészíteni belőle! 

Ha ezekkel megvagyunk, akkor következik a töltelék elkészítése. Ehhez a recept 150 g gombát ír, 2 ek tejszínt, 165 g gruyére sajtot és 100 g sonkát. Utóbbiból sikerült nagyon finomat beszereznem a nagycsarnokban! :) Nekem 250 g gombám volt itthon. Azt gondoltam egybe megpárolom, aztán majd a felesleget kiveszem, de időközben ez a csekélység kiment a fejemből. Ennek ellenére egyáltalán nem lett túl gombás a szósz! Mivel nem találtam sehol sem ilyen sajtot, maradtam a jól megszokott trappistánál. Feltételezem az íze teljesen más, de ez így is nagyon finom lett! A fűszerezésnél nálam került bele egy kis friss felaprított petrezselyem is. Ez nem rontott rajta egyáltalán, sőt! ;) Tehát a felszeletelt gombát 5 perc alatt megpároljuk a felforrósított vajon, aztán amikor a nedvessége elpárolgott, akkor hozzákeverjük a tejszínt, a sajtot és az apróra vágott sonkát. Ebből kb az egyhatodát rátesszük az egyik palacsinta negyedére, négyrét hajtjuk és mehet a tepsibe. Ugyanezt megcsináljuk a többi pallerrel* is. Ha mindegyik kis csomag a tepsin csücsül, akkor irány vele a sütő és 5 perc sütés után frissiben tálaljuk. A családomnak egyetlen baja volt vele: túl kevés volt! :D 
Ezen kívül szintén szombaton készítettem újra a híres fokhagymalevest. Örömmel újságolom mindenkinek, hogy a tekintetes sómennyiség most kimaradt és így módunkban állt élvezni a fokhagyma ízét! :)) Nagyon jól sikerült, tényleg érdemes volt megpróbálni mégegyszer. 
Szombaton ünnepeltük ugye a szülinapot, de Hanna első születésnapján igyekeztem olyat sütni, amiből Ő is ehet. Így lett szülinapi gyümölcstorta házi túrókrémmel, meggyel, barackkal a tetején. A sikert persze az Apa által vásárolt kutyamarcipán aratta... No komment! :)

*: paller=palacsinta

1 megjegyzés:

  1. A szülinapi gyümölcstortáról kérünk szépen önálló bejegyzést!!! Puszik

    VálaszTörlés