2011. március 20., vasárnap

Burgonyasaláta franciául

Izgatottan vártam, hogy milyen lehet a franciák szerint a burgonyasaláta, mert én a magyar verzióval eléggé meg vagyok elégedve! A hozzávalók között szerepelt zellerszár is, ami nekem csak egy új ismerős. Életem első 22 évében teljesen elzárkóztam tőle ugyanis. Sőt! Mivel otthon nálunk nem nagyon volt használatos a majonéz, így még házilag készítettet sem ettem még sosem. Itt arra is szükség volt. Tény, hogy elég babrálós, szöszmötölős, de engem a büszkeség, amit az elkészültekor éreztem, bőven kárpótolt! ;) Ízvilágban pedig a boltinak és ennek semmi közük egymáshoz. De ez gondolom, csak nekem volt meglepetés. 

Mivel én ezt a nagycsaládnak főztem így egyszerűen csak 3-mal szoroztam a hozzávalókat, de egy pici hibája így lett, túl citromos lett az öntet. Ezen mondjuk nem hiszem, hogy a szorzás rontott. Mindenesetre én nem a magyarosított változatra törekedtem, így ragaszkodtam a recepthez. (Azt hiszem "a köti az ebet a karóhoz"- dolog eléggé jellemző rám amúgy.)Nálam csak főtt krumpli, kaliforniai paprika és felaprított petrezselyem került a zellerdarabok mellé. A végeredmény egy eléggé pikáns ízvilág az én szám ízének, és bár finom volt, mindenki dicsérte, azért nekem a krumplisaláta csak a lilahagymás, "magyaros" változat marad. 


A képen a sali mellett Jamie Oliver narancsos sült sertéscombja látható. Egyszerű, de nagyon finom kaja! Igaz, kifejezetten nagy vendégsereg esetén javallott, tekintve, hogy tetemes mennyiségű husi kell hozzá. Mondjuk biztos csökkentett mennyiségben is elkészíthető, csak itt osztani kell! :P
Mellesleg nagyon jó, mert ha ebédre ez volt, akkor a maradék húsból jó erős mustárral (a könyv szerint angol, de nekem a francia  volt  itthon), salátával és fehér kenyérrel  nagyon guszta és legalább olyan ízletes szendvicset lehet készíteni. Ez mondjuk piknikezés alkalmával sem rossz ötlet szerintem. 
Ezen a képen jobban látszik a husi:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése