2011. március 16., szerda

Zöldfűszeres omlett Martináéknál

A hétvégén szülinapozni jöttek hozzánk a szüleim, de mivel elég messze laknak, így az egész hétvégét nálunk töltötték. Ennek eredményeként főztem jó sokat! :) Nagyon meglepődtek, mert otthon (még a gimiben) nem voltam az a konyhatündér típus, inkább csak a megélhetési konyhahasználó. Mindenesetre mindenki hízott egy kicsit ez idő alatt! :D 

Az első reggelinek a zöldfűszeres omlettet választottam. Nekem kisebb gondot jelentett a mogyoróhagyma beszerzése, mert az is a hozzávalók között szerepelt. Próbáltam a Nagycsarnok aljában található szuper gasztró boltban, az Ázsia Bt-ben, de ami ott volt, egy mini csomag, 250 g-os, az nagyon gyér volt, ráadásul a fele rohadt. Fent az egyik zöldséges segített, és így lecseréltem sonkahagymára. Még életemben nem ettem egyiket sem, de meg kell, hogy mondjam, hogy nagy különbséget nem éreztem. Ehhez mondjuk annak is köze lehet, hogy igazán pazar ízélmény volt a sok zöldfűszer, így nem éreztem ki semmit. 

Az egészhez tehát szükség van 2 fej mogyoróhagymára, 1 gerezd fokhagymára. Ezeket felaprítva, összenyomva vajon kis lángon puhára pároljuk. Beletesszük a felaprított petrezselymet, bazsalikomot, tárkonyt, majd átöntjük egy másik edénybe, ahol összekeverjük a tejszínnel és az enyhén felvert tojásokkal. Zsu-nak igaza van, a franciáknál nem a liszttől omlett az omlett. Ha mindezzel megvagyunk, akkor jöhet a serpenyő, benne a felforrósított olajat és egy adag keveréket kisütünk belőle. Nem kell megforgatni, elég ha csak az egyik fele sül meg. Ha ez megvan, háromrét hatjuk, és irány az ebédlő! Nálunk friss piros ropogós retek és paprika került mellé. Nagyon finom!! Pár perc alatt megvagyunk vele sütéssel együtt, és ettől tényleg jól indul a nap! 




1 megjegyzés:

  1. A mogyoróhagyma itthon a legtöbb helyen salottahagymaként fut... de nem rosszak az ízlelőbimbóid ha nem éreztél nagy különbséget, nem sokban különbözik a vöröshagymától, csak kicsit enyhébb az íze.

    VálaszTörlés